Zboží

Proč firmy uveřejňují katalog svých produktů

Každá firma chce zákazníkovi představit své zboží či služby, které nabízí. Zvláště dnes, v době rozvoje internetu, je důležité, aby měli lidé možnost je přehledně porovnat a mohli se tak rozhodnout, kterou si koupí.

K tomu slouží ceník, což je v podstatě seznam produktů dané firmy spolu s jejich cenou. Ta musí být podle zákona uvedena v místní měně, v našem případě tedy v korunách českých, a to jak s DPH, tak i bez něj. Tak si může potenciální zákazník včas udělat přesnou představu, kolik za svůj nákup zaplatí.

To však není ani zdaleka vše. V mnohých firmách najdeme nejen ceník, ale také katalog Tauris Plus. To by se mohlo zdát zvláštní, koneckonců oba mají stejnou funkci. Avšak to je jen zdání, které se při bližším pohledu rozplyne.

příklad klasického ceníku

Na rozdíl od ceníku jsou katalogy poněkud méně přehledné a neposkytují tak dobrou možnost jednotlivé produkty porovnat z hlediska ceny. I ta je zde totiž uvedena. Na druhou stranu obsahují podrobnější popis daného produktu. A to je ta nejdůležitější věc.

Tyto podrobné popisy parametrů, obvykle doplněné i fotografiemi, umožní zákazníkovi udělat si přesnou představu o tom, o co se skutečně jedná, a zda je to produkt, který mu bude vyhovovat. Předejde se tím také nedorozuměním, kdy bude pod daným názvem očekávat něco jiného.

tištěný katalog zboží

Jistě, rozměry bývají uvedeny také v ceníku, koneckonců pokud je daná věc k dispozici ve více velikostech, je jasné, že každá z nich bude stát jinou sumu. Avšak zde najdeme také specifikace materiálu, z nichž je vyroben a další užitečné informace.

Jednoduše řečeno, pomůže nám najít typ zboží, který hledáme, zatímco v ceníku můžeme jeho jednotlivé varianty porovnat. Díky tomu můžeme snadněji vybrat takový, který odpovídá našim požadavkům.

Je tedy jasné, že je pro nás nejlepší využít kombinaci obou dvou. Tím snížíme možnost, že nakoupíme špatně, na minimum. A to rozhodně není na škodu.